Leden en bezoekers van HC Berlicum moeten zich het hele jaar door altijd welkom voelen in ons clubhuis. Het clubhuis is volledig in eigen beheer en vormt het centrale punt voor evenementen, activiteiten, en gezellig napraten na trainingen of wedstrijden.
Gebruik van het Clubhuis
Iedereen is welkom om het clubhuis te gebruiken, mits het hockeygerelateerd is. Denk hierbij aan teamuitjes, vergaderingen en oefenwedstrijden. Gedurende het jaar organiseren de commissies diverse evenementen, waarbij horeca een belangrijke rol speelt. Evenementen kunnen aangemeld worden bij het horecateam door 2 weken voorafgaand aan het evenement een e-mail te sturen naar [email protected] voor afstemming.
Regels in het Clubhuis
Het barpersoneel is verantwoordelijk voor de horeca, niet voor hockey-technische zaken. Er zijn een aantal afspraken met het bestuur:
Gedrag in het Clubhuis en op het Terras
Bardiensten
Om de vereniging goed te laten functioneren, zijn vrijwilligers hard nodig, ook voor de bardiensten. Gelukkig zijn de meeste ouders van junioren en mini’s bereid om één of meerdere bardiensten te draaien. Je kunt zelf kiezen op welke dagdelen je bardienst wilt draaien.
Elke barmedewerker die alcohol schenkt, dient de online Instructie Verantwoord Alcoholschenken (IVA) te hebben gevolgd. Na het succesvol afronden van de instructie wordt er een certificaat uitgereikt.
Alcohol Schenken
Als bestuur van HC Berlicum verwachten we dat onze leden verantwoord omgaan met het schenken van alcohol. Daarom dient iedere vrijwilliger die achter de bar staat en alcohol schenkt, de online Instructie Verantwoord Alcoholschenken (IVA) te hebben gevolgd. De cursus kan hier worden gevolgd.
Na afloop van de cursus wordt er een certificaat uitgereikt. Het is belangrijk dat de juiste gegevens worden ingevuld, zoals de naam en het e-mailadres van de barverantwoordelijke. Vul hierbij de volgende gegevens in: Nick Hoegee, [email protected]. De certificaten worden uitgeprint en bewaard, samen met de horeca- en alcoholvergunning, in de groene map achter de bar.
Schoonmaak
De schoonmaak van het clubhuis, de hal, kleedkamers en toiletten (niet de bar en keuken) gebeurt op maandag. Bij thuiswedstrijden op zondag vindt er op zaterdagmiddag/avond een extra schoonmaak van de kleedkamers en toiletten plaats.
Gevonden Voorwerpen
Gevonden voorwerpen worden bewaard in de houten schappen of aan de kapstok in het clubhuis.
EHBO & AED
In het clubhuis bevindt zich een EHBO-kist en een AED. De EHBO-kist is te vinden in de houten schappen van het clubhuis, en voor noodgevallen is de AED beschikbaar in het materialenhok.
Inkoop: Arjen Bergsma
Coördinatoren: Nick Hoegee en Sandro Takke
Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen via [email protected].